1/19/2011

Ekornvotter fra Varmland i Sverige!




Aldri så lite stolt over disse vottene- strikket på tynne pinner. Og det uten å spidde hud av fingra- hi hi. Jeg fikk hjelp av "Zirkona" på Norge 123- til å finne igjen dette mønsteret. Navnet mitt, kunne godt ha noen finere bokstaver, men orket ikke rekke opp for det. Brukte omtrent ei uke. Måtte rekke opp ca 4 cm- da jeg glemte å plassere venstre tommel på rett sted. Holdt akkurat med 50 gram hvit finullgarn fra Rauma- og litt mindre Shetlandsull fra "Malsen og Mor". Skulle likt å brukt det gråhvite fra Shetland også,- fordi det er ett tynnere garn enn Rauma sitt finull. Men, gjordt er gjordt- og det blir nok ikke så mange av den sorten til- det satte nit i skuldrene !


1 kommentar:

  1. Utrolig lekre! Skjønner godt at dette tok tid. Dette må jo bli selve "stasvottene". Klem fra meg i rotekroken

    SvarSlett

Stort avvik hos meg

3 uferdige produkt på ein gong!!!!!  "Sånn går da"- som han sa son vår.   Men, har håp om å bli ferdig til bursdagar og Jul.  M...