3/21/2011

Babyteppe eller sjal = ja, takk begge deler!

Farger som jeg vurderer å hekle kant rundt teppet/ sjalet med? Tror jeg skal gå for lysebrunt.
Når en bretter teppet på midten- blir det ett deilig mykt sjal! Greit med flerbruksplagg!

Teppet måler 83 x 83 cm- uten kanter. Det er brukt rett under 200 gram med Cherry Tree Hill- merinoull. Begynte med 3 masker, økte en innenfor kantm. i begynnelsen på hver pinne. Jeg kom opp i maskeantall 180 - før jeg begynte å minske i beg. på hver pinne. Gikk mye fortere å strikke nedover enn på opp!! Kansje motivasjonen ble større da ??



Garnet på hespletreet mitt. Det var 450 meter på 100 gram- så var ganske drøyt- om enn noe dyrt garn.


3 kommentarer:

  1. obs- må takke venninne Kari, for inspirasjon og mønsterbeskriving til teppestrikkinga!!

    SvarSlett
  2. Så flink du er Linda :) jeg er ikke helt dus med bloggen ennå, har litt å lære her ennå jeg, du er flink til å legge inn og skrive her, så lager du jo så mye fint også :)

    SvarSlett
  3. - å, men det har tatt meg snart to år å komme såpass i bloggverden, og er slett ikke flink! Men, takker så mye! Teppet har fått seg plommerød-kant, den seiret- den fargen i fra restekorga!!

    SvarSlett

Stort avvik hos meg

3 uferdige produkt på ein gong!!!!!  "Sånn går da"- som han sa son vår.   Men, har håp om å bli ferdig til bursdagar og Jul.  M...