11/23/2011

Lenge siden sist-

jeg la inn noe arbeid her.  Har hatt det travelt, da- men, vært mest "giddalaus" til å blogge.  Jeg har strikket ferdig juleklærne til barnebarna.  Skal montere guttegensere i morgen, hadde jeg tenkt.  Så derfor utsetter jeg å ta dem med her.    Jeg er litt stolt som har fått til å pjone,- endelig.  På garnvandringa, var jeg så heldig å få i gave en hjemmelagd pjonekrok.  OG den var kjempegod!!!   Brukt Misti-garn (nesten 50 gram tykk alpakka) + en bit pompom-garn fra Berlin.
La opp 20 store luftmasker.  Pjonet 6 omganger.  Lagde tommelhull, med 4 lm og hoppet over 3 fra forrige omgang.  Pjonet deretter 8 omg. til før felling til toppen.  Da felte jeg 1 m, pjonet to, felte 1 m- omg. rundt. En omg. uten fell.  Deretter felte 1, pjonet 1 m osv. omg. ut.  En omg. til uten fell,- så felte jeg i hver maske uten noen mellom- helt til toppen kunne snurpes sammen.       Tommel:  Tok opp 8 masker og pjonet 5-6 omg. og felte hele omg. uten noen mellom.  Heklet på pompomgarn, med fastmasker og kjedemasker rundt kanten, til slutt. 



På Norge 1-2-3
er vi invitert til å hjelpe Amanda-prosjektet, med en julegave til prematuravdelingene.  Det ligger både,
hekle og strikkeoppskrift til disse søte bamsene i gruppen.  Jeg fant ut at den som er heklet,- tok litt lengre tid med, enn de strikka.  Brukt ett nøste lysebrun Sisu og en rest med rødt babygarn. Håper prosjektet kommer i boks.  Det trengs 285 slike bamser.   Litt dårlig tid på oss,- men aller monner drar!

1 kommentar:

  1. Då er me to. Det blir lite blogging her og. Tia strekker liksom ikkje te alt ein har lyst te å gjera. Kansje det blir bedre når me har passer 2011 og tar fatt på et nytt år med blanke ark.....
    Ha ein fin dag Linda:)

    SvarSlett

I did it, my way...

Så er jakka montert og knappar sydd i.  Nesten 2 mnd.'s arbeid.  Eg hadde igrunn trudd da gjekk meir tid. Men, når eg fann mine forenkl...